Alla inlägg den 18 september 2014

Av Suzana - 18 september 2014 11:30

Årets odlingssäsong börjar lida mot sitt slut och lika så är min ett åriga kurs i småskalig ekologisk odling..

Detta år har gått grymt fort och jag har lärt mig så mycket och dessutom lärt känna en hel bunt trevliga människor..kommer verkligen sakna dom.. <3


Mitt projekt hur pass självförsörjande man kan bli i en vanlig villaträdgård har gått förhållandevis bra trots "konstigt" väder, saker som hänt i familjen, mm..


Jag har skördat en massa gott och tagit till vara på både det ena och det andra..har knappast blivit självförsörjande på frukt och grönt..men jag är på god väg och planerar att utöka odlingarna nästa år, plantera in mer fruktträd och annat..

Vet nu vilka grönsaker jag skall sats på mer nästa år..vilka nya jag vill prova på, mm..


Många drömmar och planer som jag skall förverkliga med tiden..


Rom byggdes inte på en dag så.. ;)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Tanken med denna blogg som också är mitt projektarbete för min kurs "småskalig ekologisk odling" är att ni skall få följa mig i mitt försök att bli så självförsörjande det bara går i en vanlig villaträdgård på 1000m2.
Välkomna att kika in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards